Chromolithographic plates of Ancient Roman and Etruscan decor to make your drawing room look like Pompeii before the volcano erupted. Plus one of the Parthenon that snuck in when I wasn’t looking. From Jakob Ignace Hittorff’s 1851 “Restitution du temple d’Empédocle à Sélinonte.” A Prussian architect he learned drafting from Charles Percier.

"Colonnes, pilastre, ornements, portes, cymaises, antéfixe et fragments de Pompéi, de la Sicile et de l'Étrurie, 1846." Plate XXI.
“Colonnes, pilastre, ornements, portes, cymaises, antéfixe et fragments de Pompéi, de la Sicile et de l’Étrurie, 1846.” Plate XXI. Image © Royal Academy, London. Fair use license. via https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/work-of-art/colonnes-pilastre-ornements-portes-cymaises-antefixe-et-fragments-de-pompei?all_fields=Jakob+Ignaz+Hittorff&form=objects&index=4&total_entries=25
"Décorations en stuc, et peintres tirées de vases et de Pompéi, présentant aussi des entablements doriques placés sur des colonnes à chapiteaux à volutes ioniques et composites." Plate XVIII. 1846.
“Décorations en stuc, et peintres tirées de vases et de Pompéi, présentant aussi des entablements doriques placés sur des colonnes à chapiteaux à volutes ioniques et composites.” Plate XVIII. 1846. Image © Royal Academy, London. Fair use license. via https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/work-of-art/decorations-en-stuc-et-peintres-tirees-de-vases-et-de-pompei-presentant?all_fields=Jakob+Ignaz+Hittorff&form=objects&index=9&total_en
"Couple longitudinale du temple." Plate IV. 1846.
“Couple longitudinale du temple.” Plate IV. 1846. Image © Royal Academy, London. Fair use license. via https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/work-of-art/couple-longitudinale-du-temple?all_fields=Jakob+Ignaz+Hittorff&form=objects&index=20&total_entries=25
"Façades partielles du Parthénon et du temple d'Égine, avec la coloration que ces monuments avaient conservée; frontons, frises et autres fragments d'architecture." Plate VIII. 1851.
“Façades partielles du Parthénon et du temple d’Égine, avec la coloration que ces monuments avaient conservée; frontons, frises et autres fragments d’architecture.” Plate VIII. 1851. © Royal Academy, London. © Photo: Prudence Cuming Associates Limited. Fair use license. via https://www.royalacademy.org.uk/art-artists/work-of-art/facades-partielles-du-parthenon-et-du-temple-degine-avec-la-coloration-que?all_fields=Jakob+Ignaz+Hittorff&form=objects&index=24&to
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s